Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31 1
Společná výprava PŘEDŠKOLÁKŮ za pohádkou
2
Poslední workshop v rámci projektu ,,Astro pohraničí“
3
POLÁRNÍ EXPEDICE 2025
4
Ukliďme Česko 2025
5 6
7
Březen – měsíc knihy
8
Zápisy dětí do 1. ročníku, 08. 04. 2025
Zápis do 1. třídy
9
Malí bajslíři
10
Matematická soutěž Pangea 2025
11
Jarní burza oblečení pro děti 2025
Přijímací zkoušky 2025
Mechy v sedmé třídě
12
Jarní burza oblečení pro děti 2025
13
Jarní burza oblečení pro děti 2025
14 15
Zápis dětí do 1. třídy 2025-2026
PEČENÍ JIDÁŠKŮ 2025
Zápis do 1. třídy
16
Les ve škole – jaro v plném proudu!
Motýlci a tematická výuka Velikonoce
17
Velikonoční prázdniny 2025
Velikonoční prázdniny 2025
Ztřeštěný den módy - Hrdá škola
18
Veselé Velikonoce 2025
19 20
21 22
Hrdá škola – Ztřeštěný den módy
23 24 25
Ahoj, jsem Robin a baví mě programovat hry.
26 27
28 29
Třídní schůzky a konzultace v ZŠ od 16 h
30 1 2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Příběh trička

Příběh trička



Datum konání:
27.2.2024
Datum ukončení:
28.2.2024

V úterý 27. 2. a ve středu 28. 2. proběhlo v 6. – 8. třídě projektové vyučování s názvem Příběh trička. Jednalo se o první ze čtyř navazujících lekcí zaměřených na odpovědnou spotřebu. Základním principem odpovědné spotřeby by měla být zásada, že spotřebováváme pouze to, co skutečně potřebujeme. První lekce se zaměřuje na to, že každý výrobek má svůj příběh – výrobní cyklus. Výrobek prochází výrobními fázemi a každá z nich má větší či menší vliv na životní prostředí a na sociální sféru. Žáci v lekci pracovali s tričkem, které je předmětem naší denní spotřeby a zároveň lze u něj nejlépe přiblížit výrobní cyklus a jeho dopady. Žáci si do školy přinesli své oblíbené tričko a nejprve se pomocí našitých štítků o něm dozvěděli, z jakého materiálu je vyrobeno, kde jej ušili a jak správně o něj pečovat. V druhé části si žáci podle scénáře zahráli dramatizační hru „Od semínka k tričku a ještě dál“. Prostřednictvím hry odhalili, jak probíhají jednotlivé fáze výrobního cyklu trička. Hra znázorňuje výrobní cyklus environmentálně nejméně odpovědný. Úkolem žáků je najít a uvědomit si negativní dopady globálního způsobu výroby trička a navrhnout konkrétní řešení, jak by se mohly odstranit, a zda a za jakých podmínek je realizovat. Negativní dopady a následné řešení byly odhalovány a navrhovány členy expertních skupin se zaměřením na přírodu (environmentálními dopady), na lidi (sociální dopady) a na peníze (ekonomické dopady). V závěru lekce žáci ve skupinách vytvořili vlastní příběh trička, kde shrnuli své poznatky a vylepšení.

Mgr. Olga Tichá, Mgr. Táňa Mikulčáková

Fotogalerie