Individuální (domácí) vzdělávání
Naše škola poskytuje kromě běžné denní výuky i možnost individuálního vzdělávání. To se řídí podle § 40 a § 41 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
Jsme obecná škola rodinného typu se značnými možnostmi individuálního přístupu k žákům. Uvědomujeme si, že individuální přístup je podmínkou kvality života žáků a podporuje jejich osobnostní rozvoj, ať už jde o žáky v běžném školním režimu, nebo domácím. Proto Vás velmi rádi podpoříme v rozhodnutí vzdělávat děti v domácím prostředí právě pod záštitou naší školy, která těmto individuálně vzdělávaným žákům nabízí výukovou a metodickou podporu během celého školního roku.
Za vzdělání dětí jsou zodpovědní rodiče, kteří však mají možnost se kdykoliv obrátit na školního učitele-mentora s jakýmkoliv dotazem nebo prosbou o pomoc či radu. Mohou se rovněž obrátit přímo na učitele naší školy, kteří jim ochotně pomohou a předají své zkušenosti, jak nejlépe zvládat výuku konkrétního vyučovacího předmětu a porozumět danému učivu. Společným úsilím Vám rádi pomůžeme. Doporučíme vhodné postupy a materiály a věříme, že zcela jistě najdeme cestu, jak nejlépe podpořit dítě ve vývoji a výuce s přihlédnutím k jeho individuálním potřebám a schopnostem. Týká se to rovněž žáků se speciálními vzdělávacími zkušenostmi, s nimiž máme letité zkušenosti. Individuálně vzděláváni žáci se také mohou zúčastňovat všech akcí školy organizovaných pro příslušný věkový stupeň a jejich přítomnost je vždy na těchto akcích vítána.
Školský zákon ukládá povinnost hodnocení žáků na konci příslušného pololetí. Toto hodnocení při individuálním vzdělávání probíhá na základě předložení komplexního portfolia žáka a řízeným rozhovorem žáka a učitele-mentora dochází za přítomnosti alespoň jednoho z rodičů k ověření získaných znalostí, schopností a dovedností žáka. Vše probíhá v příjemném prostředí i atmosféře. Na konci roku pak děti obdrží vysvědčení.
V případě zájmu o zapsání Vašeho dítěte do režimu individuálního vzdělávání kontaktujte, prosím:
Mgr. Magdalena Brchaňová, Ph.D.
Mgr. Lucie Římanová
Rádi zodpovíme Vaše případné dotazy! Těšíme se na Vás!
Žádost o INDIVIDUÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ - §41 - DOMÁCÍ VZDĚLÁVÁNÍ.pdf
Žádost o přijetí dítěte k základnímu vzdělávání.pdf - DO 1. TŘÍDY
Zápisní list žáka školní rok.pdf - DO 1. TŘÍDY
Žádost zákonného zástupce o individuální vzdělávání musí obsahovat:
Ředitel školy individuální vzdělávání povolí, pokud jsou dány závažné důvody pro individuální vzdělávání (závažnost důvodů pro individuální vzdělávání posuzuje výhradně ředitel příslušné školy, a to v rámci správního řízení), pokud jsou zajištěny dostatečné podmínky pro individuální vzdělávání.
Individuálně vzdělávaný žák koná za každé pololetí zkoušky z příslušného učiva, a to ve škole, do níž byl přijat k plnění povinné školní docházky.
Individuální vzdělávání neznamená, že se vzdělávací systém a stát vzdává hodnocení kvality vzdělávání a odpovědnosti za výstup.
Individuální vzdělávání je forma vzdělávání, přesto si stát nechává určité kontrolní mechanismy (např. kontrolní činnost ČŠI).
Škola garantuje principiální požadavek, že žáci budou vzděláváni v souladu se standardem základního vzdělávání platným v ČR, je zodpovědná za to, že poskytne rodičům metodickou pomoc při vzdělávání.
Vše ostatní je v kompetencích zákonných zástupců.
Ředitel školy zruší povolení individuálního vzdělávání, pokud nejsou zajištěny dostatečné podmínky ke vzdělávání, zejména podmínky materiální, personální a ochrany zdraví žáka, pokud zákonný zástupce neplní podmínky individuálního vzdělávání stanovené školským zákonem, pokud žák na konci druhého pololetí příslušného školního roku neprospěl, nebo na žádost zákonného zástupce žáka.
Výdaje spojené s individuálním vzděláváním hradí zákonný zástupce žáka, s výjimkou učebnic a základních školních potřeb, které škola nabízí zdarma.
Mgr. Jan Pavelka, ředitel školy