Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
26
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
27
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Krabice od bot
28
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
29
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Vánoční charitativní akce 2024
Děti dětem - Vánoční charitativní akce 2024
HURÁ! KRABICE OD BOT PŘEDÁNY!
Andělská pohádka a Rozsvícení vánočního stromu spolu s jarmarkem školy
30
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
1
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
2
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
3
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
4
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Čertovánky v MŠ
Workshop Tworkov
5
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
6
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Školní e-shop znovu otevřen
Mikuláš 2024
7
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Školní e-shop znovu otevřen
8
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Školní e-shop znovu otevřen
9
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Školní e-shop znovu otevřen
10
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Školní e-shop znovu otevřen
11
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Školní e-shop znovu otevřen
12
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Školní e-shop znovu otevřen
13
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Školní e-shop znovu otevřen
14
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Školní e-shop znovu otevřen
15
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Školní e-shop znovu otevřen
16
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Školní e-shop znovu otevřen
Vánoční přípravy v mateřské školce
Návštěva Muzea v Hlučíně
17
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Školní e-shop znovu otevřen
Dnešní pohoda šesťáků
18
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Školní e-shop znovu otevřen
Spolupráce se SOU Šilheřovice
Vánoční turnaj v Maxipřehazované 2024
19
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Školní e-shop znovu otevřen
Výprava za Ježíškem ve Šilheřovicích!
Chystáme se na nadílku
Návštěva ZŠ Šrámkova Opava a vánočních trhů
20
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Les ve škole: Naše přírodní dobrodružství pokračuje!
21
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
22
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
23
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Vánoční prázdniny 2024-2025
24
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Vánoční prázdniny 2024-2025
25
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Vánoční prázdniny 2024-2025
26
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Vánoční prázdniny 2024-2025
27
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Vánoční prázdniny 2024-2025
28
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Vánoční prázdniny 2024-2025
29
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Vánoční prázdniny 2024-2025
30
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Vánoční prázdniny 2024-2025
31
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
PF 2025
Vánoční prázdniny 2024-2025
1
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Vánoční prázdniny 2024-2025
2
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Vánoční prázdniny 2024-2025
3
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Vánoční prázdniny 2024-2025
4
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Vánoční prázdniny 2024-2025
5
Proč je důležité třídit plechovky od nápojů?
Vánoční prázdniny 2024-2025
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Příběh trička

Příběh trička



Datum konání:
27.2.2024
Datum ukončení:
28.2.2024

V úterý 27. 2. a ve středu 28. 2. proběhlo v 6. – 8. třídě projektové vyučování s názvem Příběh trička. Jednalo se o první ze čtyř navazujících lekcí zaměřených na odpovědnou spotřebu. Základním principem odpovědné spotřeby by měla být zásada, že spotřebováváme pouze to, co skutečně potřebujeme. První lekce se zaměřuje na to, že každý výrobek má svůj příběh – výrobní cyklus. Výrobek prochází výrobními fázemi a každá z nich má větší či menší vliv na životní prostředí a na sociální sféru. Žáci v lekci pracovali s tričkem, které je předmětem naší denní spotřeby a zároveň lze u něj nejlépe přiblížit výrobní cyklus a jeho dopady. Žáci si do školy přinesli své oblíbené tričko a nejprve se pomocí našitých štítků o něm dozvěděli, z jakého materiálu je vyrobeno, kde jej ušili a jak správně o něj pečovat. V druhé části si žáci podle scénáře zahráli dramatizační hru „Od semínka k tričku a ještě dál“. Prostřednictvím hry odhalili, jak probíhají jednotlivé fáze výrobního cyklu trička. Hra znázorňuje výrobní cyklus environmentálně nejméně odpovědný. Úkolem žáků je najít a uvědomit si negativní dopady globálního způsobu výroby trička a navrhnout konkrétní řešení, jak by se mohly odstranit, a zda a za jakých podmínek je realizovat. Negativní dopady a následné řešení byly odhalovány a navrhovány členy expertních skupin se zaměřením na přírodu (environmentálními dopady), na lidi (sociální dopady) a na peníze (ekonomické dopady). V závěru lekce žáci ve skupinách vytvořili vlastní příběh trička, kde shrnuli své poznatky a vylepšení.

Mgr. Olga Tichá, Mgr. Táňa Mikulčáková

Fotogalerie