Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
Týden u Motýlků v MŠ
28
Přijímačky na nečisto 2024
29 30
Ukončení 1. pololetí (vysvědčení - leden 2025)
Bruslení II. stupeň Bohumín, 9.00 - 11.00 hodin
31
Bruslení 2. stupně
Pololetní prázdniny 2025
1
Nový ROZVRH HODIN od 01. 02. 2025
2
3
PRIMA POKUSY a procházka na Vyhlídku
4
PRIMA POKUSY V MŠ
5
“Kdo se bojí, nesmí do lesa”
6 7 8 9
10
Úřad práce pomáhá
11 12 13
Valentýnská pošta - Hrdá škola
14
Vydali jsme se opět do lesa
Beseda se spisovatelkou paní Rožnovskou
15 16
17
Role-play “At the restaurant“
Fashion show v 6. třídě
18 19
Návštěva planetária
20 21 22
Školní ples 2025
Školní ples, 19 h
23
24
Radostné chvíle v naší školce
Lyžování se sluníčkem na 1. stupni 2025
Týden v lidském těle
Lyžujeme se sluníčkem na Bíle - I. stupeň
25
Lyžování se sluníčkem na 1. stupni 2025
Týden v lidském těle
Lyžujeme se sluníčkem na Bíle - I. stupeň
26
Lyžování se sluníčkem na 1. stupni 2025
Týden v lidském těle
Lyžujeme se sluníčkem na Bíle - I. stupeň
27
Lyžování se sluníčkem na 1. stupni 2025
Peču, pečeš, pečeme aneb "Tučný čtvrtek" v akci
Týden v lidském těle
Lyžujeme se sluníčkem na Bíle - I. stupeň
28
Lyžování se sluníčkem na 1. stupni 2025
Týden v lidském těle
Lyžujeme se sluníčkem na Bíle - I. stupeň
1 2
Bruslení I. stupeň
Bruslení I. stupeň Bohumín, 13.30 - 14.45 hodin
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Příběh trička

Příběh trička



Datum konání:
27.2.2024
Datum ukončení:
28.2.2024

V úterý 27. 2. a ve středu 28. 2. proběhlo v 6. – 8. třídě projektové vyučování s názvem Příběh trička. Jednalo se o první ze čtyř navazujících lekcí zaměřených na odpovědnou spotřebu. Základním principem odpovědné spotřeby by měla být zásada, že spotřebováváme pouze to, co skutečně potřebujeme. První lekce se zaměřuje na to, že každý výrobek má svůj příběh – výrobní cyklus. Výrobek prochází výrobními fázemi a každá z nich má větší či menší vliv na životní prostředí a na sociální sféru. Žáci v lekci pracovali s tričkem, které je předmětem naší denní spotřeby a zároveň lze u něj nejlépe přiblížit výrobní cyklus a jeho dopady. Žáci si do školy přinesli své oblíbené tričko a nejprve se pomocí našitých štítků o něm dozvěděli, z jakého materiálu je vyrobeno, kde jej ušili a jak správně o něj pečovat. V druhé části si žáci podle scénáře zahráli dramatizační hru „Od semínka k tričku a ještě dál“. Prostřednictvím hry odhalili, jak probíhají jednotlivé fáze výrobního cyklu trička. Hra znázorňuje výrobní cyklus environmentálně nejméně odpovědný. Úkolem žáků je najít a uvědomit si negativní dopady globálního způsobu výroby trička a navrhnout konkrétní řešení, jak by se mohly odstranit, a zda a za jakých podmínek je realizovat. Negativní dopady a následné řešení byly odhalovány a navrhovány členy expertních skupin se zaměřením na přírodu (environmentálními dopady), na lidi (sociální dopady) a na peníze (ekonomické dopady). V závěru lekce žáci ve skupinách vytvořili vlastní příběh trička, kde shrnuli své poznatky a vylepšení.

Mgr. Olga Tichá, Mgr. Táňa Mikulčáková

Fotogalerie